Viktigt med utveckling

I dagsläget har jag endast fem schemalagda arbetstimmar i veckan på Närtuna förskola. Utöver det har jag nu även fått in en fot i Rimbo och jobbade mina två första pass där förra veckan.
 
Jag är verkligen jätteglad över de arbetspass jag får. Dock börjar jag nu känna mig rätt mätt och färdig inom den här branschen. Fram tills idag har det varit utvecklande för mig rent personligt att jobba med barnen och inta rollen som ledare och förebild för andra. Nu känns det mer som att jag står still på samma pats och trampar, att det inte kan ge mig så mycket mer än det redan har gjort.
För mig är utveckling och nytt lärande viktigt. Jag måste kunna känna att jag kan utvecklas inom det jag gör och växa och bli bättre med tiden - den känslan har jag tappat, och känner mig idag mer än redo att öppna upp en ny dörr. Gärna en helt okänd som stället höga krav och bjuder på stora utmaningar.
 
Även fast jag börjar känna mig färdig på dagiset, kommer jag inte växla ner och göra ett halvdant jobb. Så länge jag inte har något annat att gå till och får möjlighet till jobbpass på förskolorna kommer jag gå dit och göra ett hundraprocentigt jobb - det är så jag fungerar, och det är så jag som varumärke vill marknadsföras.
 
Dagen då jag lämnar något vill jag inte vara vem som helst som är lätt att ersätta, utan istället strävar jag efter att bli en person och arbetskraft som innebär en stor förlust att mista.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

va fin du är min underbara vän <3
och grym inspokälla för mig, tack!!

2013-02-24 @ 13:23:40
URL: http://fuckthereality.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0